Välkommen!

Stockholm

Publicerad 2008-05-05 09:45:30 i Allmänt

5 Maj 2008 - 09.28

Hej Hej

Nu har man kommit hem från storstaden :) eller ja igår kväll kom vi hem. Har haft de helt okey. Resan upp var nog bland de tråkigaste jag varit me om. Åkte från Nybro ca 12.00 o kom till Sthlm ca 19.00. Suck vilken bilresa. Men fram kom vi iaf o då var de bara o börja bära kartonger uppför alla trappor till tredje vån ingen haha. Som tur var så kom pappas kusin Marianne o hennes man Ove, så dom kom o hjälpt till. Mamma o jag orkar ju inte bära speciellt mycket så de var tur att dom kom :)
Så hela fredagen fram till typ ett på natten så höll vi på i lägnheten, sen blev de o lägga sig. O gud Emil o Davids polare kom från Borås för o jälpa till, sikken snygging. haha. De var nog bland de finaste mamma o jag sett ;) näeda men han var fin, så honom fick jag dela rum med. Vaknar mitt i natten av att jag själv ligger o skakar o hackar tänder o fryser som faaan, haha vilket rasluterar i att han (fredrik) bara sätter sig upp i sängen o frågar om jag fryser, då hade jag nog väckt honom också. haha. Sa att jag frös o han ville jag skulle ta hans täcke, men de kunde jag ju inte göra tyckte jag, så han tjatade o sa jag inte ville. Sen sa han att jag inte fick bli sjuk nu då eftersom jag vägrade.. jag bara neeeda jag blir inte sjuk. haha idag sitter jag här förkyld :P men de e inte så farligt o beror nog inte på det. Men iaf, de var den natten de. Eller en lite kul sak till.. när han satte sig upp frågade jag om han var vaken o han bara: hmm jag vet inte.. halvt iaf tror jag.. hahaha de lät så dumt, men sen sa vi god natt o sov igen :) Krazy natt.

Lördagen då.. Började me att jag o Fredrik vaknade tidigast.. självklart. Så vi gick upp o gjorde oss iordning sen vaknade David o Emil också så vi åt frukost o så. Sen stack Fredrik in till sin faarfar o några vänner i stan o Vi andra åkte till Mio o hämtade deras nya köksbord o stolar, så jäävla snyggt. Sånt där stort ek bord med sex skinnstolar till :) De blev kalas bra. När vi kom tillbaka hade även min kära mor o far kommit upp ur sängen så då gick vi o åt ite frukost med dom, sen bar de av till en affär med kök som vi tittade på, tog en jävla tid så efter de körde vi hem igen o fortsatte att grejja i lägenheten. Men jag ville ju in til lSthlm o kolla såklart när man ändå e där liksom. Jag o brossan tog tunnelbanan o stack in dit, kom sent så typ alla affärer stängde men vissa fanns öppna o dom dprang jag o tittade i som en lite tok :) Hittade en as snygg udda jacka som min btror tänkte köpa mig för den var så fräck, men gick inte knäppa över brösten på mig :@ så de blev ingen jacka :( Bror hittade as fina jäääätte stora rosor till David som han köpte, 20st :D dom var helt underbara. Sen tog vi tunnelbanan hem igen o handlade lite på deras lilla konsum, härregud ett kilo kyckling 99kr o de var det vi ksulle ha, så de blev dyrt me men..
Väl hemma så hade dom gjort klart nästan alla köksskåp o fått in allt fin o prydligt :) Emil började me maten o vi andra fortsatte, sen kom han tillbaka igen.. Fredrik för o äta middag med oss. Nu hade vi skruvat ihop deras nya köksmöbler så vi satt där o mös o åt goood middag :D Sen höll vi väl på o grejja massa igen innan de var dax för o lägga oss. Alla la sig o jag o Fredrik la oss åter sist igen. Sem sov vi, nu hade jag fått ett duntäcke så verken Fredrik lr jag ehövde vakna av att jag låg o hacka tänder o frös :) Rickard du kunde ju varit där o värmt mig ju ;)

Aha sen kom Söndagen, vi hade planerat att ungefär vid två tiden msåte vi bege oss hemmåt mot småland. Emil, jag o David skulle till ett köpcenter o mamma o pappa skulle o hälss på några. Först av allt åkte vi o besökte mammas farbrors grav :/ Sen begav Emil jag o David oss till köpcentret. Jag skulle egetligen dit för o klippa mig, men vi hoppade över min klippnning,  var ju trotts allt inte länge sen jag klippte mig o de e ju rätt kort så de får bli nästa gång. Istället satte vi oss o åt goda grillspätt med pommes o tsatziki och allad o sånt.. mumma vad de var gott. Sen gick vi o köpte lite gott till hemresan, haha nu var kl nästan fyra. Mötte upp mamma o pappa o började vår resa hem mot småland :/ Seeegt. Men jag lyckades somna en liiten stund iaf o de gick ju snabbare dit än hem så de var skönt. Ca tio över nio igår kväll var vi hemma. Bror bor ju hos mig nu så vi gick upp till mig o kollade tv o så, sen la vi oss tidigt, vi var så slut efter denna helgen.

Så nu sitter man här hemma igen, bror har precis gått hem till sin gamla lägenhet för att dona lite o sen sätta sig vid bibblan o plugga o jag ska snart ta o äta frulle o sen får jag se vad jag gör. Ska jobba ikväll. 15.30 - 22.00. Får sehur de går me min skalle. På tal om de, de lir bara värre o värre. I helgne har knappt mina ögon hängt med mig o allt är jätte konstigt o har skit ont Heeeeela tiden, något är fel men vad? Usch i hate it.

Nee, om jag ska å o göra mig lite frulle innan reprisen på våra bästa år börjar ;)
Ha en bra dag alla, kriver säkert mer sen :)

På återseende!
//TucciT




Bilder på mig innan vi åker på morronen och lite bilder från flytten o så :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela