Välkommen!

Ett ovanligt hej då..

Publicerad 2008-11-06 09:55:14 i Allmänt

22.02

Sitter här o e egentligen svin trött.. helt slut hela jag :( men känner inte för o lägga mej..
vad ska man hitta på imon? finns ju inge o göra när man inte rokat nåt.. hmm.. kanske bevis på att man borde vila? :P hehe

Ska nog ta o kolla klart på filmen.. sex and the city.. bra bra ler.. sen får de bli sängen..

På återeende!
//TucciT


15.19

Nu e jag hemma i min lägehnet igen.. skönt o vara hemma men samtidigt inte.. jag kna ju knappt sitta still.. känner att de e så mkt o göra.. men så fort jag försöker göra nåt så känns de som jag ska svimma o jag e helt färdig o slut i hela min kropp.. suck..

Sitter o Försöker hålla en konversation me Erik.. men de går ju knappt.. suck..

De e tomt här hemma, väldigt ensamt.. tur jag har min lilla Tessie.. hon e så gosig så de finns inte :) Min gos :)

Nee ska snart se på filmen sex and the city tror jag.. eller om jag ska göra de ikväll.. kan inte ritkigt bestämma mig :P hihi.. beslutångest.. men måste göra nåt,. e rastlös som sagt men orkar jui inte göra nåt.. kom o håll mig sällskap :P

Uppdaterar säkert senare..
på återseende!
//TucciT


09.33

Jao ett ovanligt hej då kan man verkligen säga att jag fick med Erik..

Började me att jag inte kunde sova som ni redan läst.. sen vid nio tiden började jag få ont i magen.. kräktes lite men de var ingen större fara.. sen gick jag o väckte Erik.. Sa inget om att jag hade så ont.. försökte hålla mig.. vi gicvk o åt.. jag tog två tuggor på mitt knäckebröd sen kunde jag inte hålla mig längre.. började sroinga runt av smärtan.. ringa mamma.. lipade som fan.. krampade.. hade så jävla ont så viste inte vart jag skulle ta vägen.. usch.. hemskt var de.. sen började jag spy som ne jävla gris.. Erik stackarn var helt förtvivlad.. Mamma fick komma.. jag satt inne på toagolvet med ett glas vatten o drack o spyfdde om vartannat.. var ju tvungen o ha nåt i magen öven om jag bara fick behålla de några sekunder.. vid tolv fick vi ringa amubulansen.. jag stod inteut längre.. hade så sjukt ont.. men de hade lugnat sig liteiaf så jag kunde prata o gå ut i köket lite.. men de vat inte lång tid förens jag satt inne på toa igen o där satt jag när ambulansen kom o dom tvivlade inte på att ta med mig in till Akuten.. klockan var nu lite efter tolv bara o Erik skulle åka med tåget tjugo över ett.. Så mamma fick ringa Tommy som fick komma o köra ner Erik till stationen.. så de fick bli ett snabbt hej då o en puss medans jag låg på båren sen var jag tvungen o åka iväg.. inget kul avslut men vad gör man?

Väl inne på akuten.. efter en väldigt lång resa (kändes det som) med syrgas o massa ont.. så fick jag komma in i akutrummet o dom började kolla mig o mitt tryck o prover o massa sånt skit o satte syrgas igen.. Sen fick jag ligga i en hytt för de var så lverbelastat på akuten så de var sjukt.. låg där me mina smärtor.. tog SJU timmar innan jag fick träffa läkren.. typ ÅTTA timmar innan jag fick smärtlindring o fick komma in på Itva där jag skulle läggas in.. Fick som tur var dropp inne på akuten också som jag hade hela kvällen sen..

Fick frammåt kvällen komma in på ITVA.. där fick jag ytterliggare mer morfin så jag kunde stå ut.. blev mest o ligga i sängen o ha ont.. men efter en del morfin så gick mamma o jag ut i vardagsrummet o kollade på House.. sen var de nästan sängen direkt efter de.. mer morfin o tabletter sen somnade jag.. sov gott inte så gott..

Nästa dag vaknar jag av att dom ska ta massa prover o grejjer o tryck o allt.. jao de vanliga som dom alltid gör.. sen sov jag vidare lite till.. sen kom läkren o sa nåt.. jag minns inte.. jag var så trött.. men sen vid jalv tio ca så kom dom o sa att jag skulle på ultraljud.. äntligen skulle dom kolla vad de är för fel på mig.. på ultrasljudet hittar som FLERA stycken gallstenar.. inte konstigt jag haft ont.. de var inget kul besked men samtidigt väldigt skönt att dom äntligen hittar varför jag får så ont ibland.. sen var de ner till avdelningen igen o vänta svar från läkaren.. så mamma o jag sitter o spelar lite skip-bo sålänge..

Tills slut kommer läkren o säger att jag har föera gallstenar (viste vi redan men änåd:P) o att han inte vill akut operara mig eftersom jag har genomgått så jävla mkt.. så fick tabletter utskrivnina som jag ska ta när smärtorna börjar.. o sen ska jag tillbaka på återbesök inom en månad o disskutera eventuell operation.. hade träffat denna läkren innan.. rätt bra när man får samma.. hade honom när jag hade njursten o fick operera njurarna.. plus att han var med under min magoperation så han viste mkt väl vem jag var :) Fast de var rätt många som kom ihåg mig o hälsade mig välkommen tillbaka.. har ju *peppar peppar* inte vart så mkt på akuten nu senaste året.. men iaf.. han var ju med under min magoperation så han undrade hur jag mått efter den.. då berätade jag som de var att jag försöker äta minst 7ggrom dagen o av dom så kommer maten upp igen minst 4-5ggr.. o jag får bara i mig lite över 900kalorier om dagen o jag ska upp till iaf 1500 om dagen.. han tyckte detta lät konsigt o ska därför skicka mig på gastroskopi (JAG HATAR DE) samtidigt som jag ska på påterbesök.. så dom ska kolla om dom gjort min magsäck FÖR LITEN eller vad detta kan bero på.. suck.. snacka om att man har problem..

Men nu e jag iaf hemma.. var på gränsen att jag fick åka hem med tanke på att jag fortfarande inte fick behålla maten jag åt.. mene läkaren sa att ville jag så gärna så fick jag åka hem o försöka vara hemma.. men fick väldigt gärna stanna om jag ville de också.. men har man val så nog fan åker man hem? :)

Så nu e man hemma iaf.. eller aaa jag e hos mamma o pappa.. mått för dåligt för o åka hem.. men ska väl försöka köra hem om några timmar eller så.. måpste ju hem till min lilla Tessie <3

Nee nu blev detta väldigt långt.. sorry.. men lättare o säga till folk o gå in här o läsa än o berätta allt som hänt.. blir så jobbig till slut..

Puss o Kram
På återseende!
//TucciT - som har sååååå ont fortfarande o är helt slut :(

Kommentarer

Postat av: Mikaela Kronberg

Publicerad 2008-11-06 11:56:45

Inte kul att höra att du aldrig kan må bra! Håller tummarna och krya på dig tjejen! Kram Mikaela

Postat av: Svar till Mikaela Kronberg

Publicerad 2008-11-06 15:23:41

Tack.. näe de e svin jobbigt o tråkigt.. att man aldrig kan få må riktigt bra.. suck.. Kram

Postat av: David

Publicerad 2008-11-06 16:51:20

Älskade lilla Tess!

Jag har tänkt på dig men jag är ju så dålig på att höra av mig...förlåt.

Skönt att få vet vad det var som var felet och att det går att åtgärda. Sedan får vi hoppas att det hittar svar på varför du spyr så ofta.



Allt kommer bli jätte bra ska du se!!!!



massor av kramar från din fotomodells kompis :)

Postat av: amanda

Publicerad 2008-11-06 16:53:49

Meeen lilla gumman. Stackars dig, jag tänker på dig. Hoppas du mår bättre snart. kramar

Postat av: Svar till David

Publicerad 2008-11-07 10:42:17

Älskade David :)

de e ingen fara.. jag har inte orkat prata så mkt iaf.. är helt slut...



jaa de e jätte skönt o äntligen få veta vad felet är iaf.. jo vi får hoppas dom hittar svar på de andra också..



hihi aaa vi får hoppas allt komemr bli bra-. jut nu känns de mörkt..



Kramar Tess

Postat av: Svar till Amanda

Publicerad 2008-11-07 10:46:11

Tack så mkt för du visar du bryr dig :) Mjojag hoppas jag blir bättre snart jag med :) Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela