Välkommen!

En kamp mot mig själv.. på jobbet..

Publicerad 2009-11-07 15:14:00 i Allt om allt, vardagen helt enkelt!

Hej hej.. god eftermiddag på er :)

Som ni vet så vaknade jag alledes för tidigt idag.. så när kl väl blev strax innan halv sju så kunde jag äntligen köra till jobbet.. jag var nog inte människa till att köra så tidigt, jag var så trött så jag trodde nästan jag skulle somna och köra av vägen.. och röksugen var jag..

Hela dagen har varit en stor kamp, en kamp att bryta alla dessa vanor man har en dag när man ska till jobbet.. att gå ut till bilen jätte trött och ta en cigg så man vaknar till liv och blir människa.. nej de gick ju inte..

Att ställa sig utanför jobb o ta en snabb cigg innan man ska in i börja jobba.. nee inte det heller..

Att när man e super stressad och cyklar mellan alla.. kunna ta ett bloss och lugna ner sig lite.. nej inte gick de heller.. att ta ett snabbt bloss innan man börjar cykla till nån som man vet de kan bli jobbigt (psykiskt) hos för att behålla lugnet.. neda.. inte de heller..

För att inte prata om Lunchen, att bara lämna lokalen med allt prat och gå ut o vila huvudet och ta ett bloss med nån arbetskamrat (dom dagar de e nån som röker, som tur är så är de inte så jätte många iaf) .. iaf ta ett bloss me dom o bara stå o prata lite skit i lugn och ro.. näe inte de heller kunde man göra..

Jao som ni hör.. detta har varit en kamp för mig idag.. men jag har klarat det.. och det mesta var INTE på min sida idag vill jag lova.. med risk för att trötta ut er kommer jag nu iaf uppdatera om detta :P

Går jätte trött ut till bilen, letar i jackfickan om cigg o tändare.. kommer på mig själv.. helvete med.. sätter mig i bilen, sätter på musik och sjunger mig hela vägen in till jobbet för att kunna hålla mig vaken.. går in på jobbet (inga problem) får se mitt chema, neej inte den "tanten" idag när jag är på detta humör.. fokusera therese fokusera"... stressig dag såg det ut som.. allt måste klaffa för att jag ska hinna..

Går ut.. hämtar mig en cykel.. cyklar iväg.. cyklar ikapp mina arbetskamrater (två av dom hade cyklat lite innan mig) känner den goda rökdoften.. "faan vill också röka måste hon röka nuuuu".. framme hos tanten, men hon var mest sur men gjorde som jag ta.. tack o lov för det tänkte jag.. men tog en himla tid ändå.. sen vidare till alla andra.. efter allt förmiddags-jobb skulle man cykla upp till lokalen igen.. åh vad gott me cigg tänkte jag.. men ikke de ne..

Kommer upp till lokalen, ett jävla tjatter.. stod i köket ett bra tag o snackade me en arbetskamrat.. hör detta höga kackel.. mitt huvud sprängs snart.. kommer fram till att kl är elva så sätter in vår mat.. sätter oss vid bordet, sen kommer alla andra på jobbet och ska äta.. sätter sig och de blir hög ljudnivå IGEN.. Sitter och pratar lite.. in kommer den andra gruppen (en hemtjänstgrupp bredvid oss) och sätter sig i sin del av "matsalen" haha dom hör också den höga ljudnivån så dom reser sig upp och går haha.. fattar ni då vilken hög ljudnivå det ligger på?.. går o ställer min tallrik i diskmaskinen och går in i ett litet rum som vi har.. tur man kan gå in o stänga dörren nånstans.. den ljudnivån är inte skoj me min värk vill jag lova..

Sen sitter jag lite i soffan.. arbetskamraten går ut och röker och jag bara känner röksugen.. jag VILL UT NUUUU.. ut, slippa allt tjatter och ta en lång härlig cigg.. såndär vigg som typ är godast på hela dagen.. men nej då.. och in kommer hon och jag tycker till och med att det luktar gott.. då är det illa..

Jao så har jag kämpat mig igenom hela dagen, men jag har klarat det och ska klara det.. imon blir det provning att jobba kväll utan att röka.. jobbar me en till som slutar röka så det är ju bra, inga rökare imon kväll, däremot den höga ljudnivån.. men men.. bara bita ihop, jobba och längta efter att få komma hem ;)

Oj oj vad jag skrivit nu.. haha hoppas inte jag tröttat ut er alledes för mkt.. snart kommer Richard hit.. sen ikväll vet jag inte alls vad som händer tyvärr :( Får väl se om nån hör av sig eller nåt.. händer ju inte så ofta men man kan ju tro de iaf :P skratt..

Ha en fortsatt bra lördag!

Kramis

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela