Välkommen!

Trött så trött..

Publicerad 2010-01-15 18:30:00 i Allt om allt, vardagen helt enkelt!

Hej hej mina kära blogg-läsare... idag är det en TRÖTT Therese som skriver här...

 


Natten var en riktig plåga.. vaknade av att jag låg och hade svårt att andas, kände mig jätte anfådd och ångesten steg mig över huvuvdet.. tankarna for omkring som små irriterande flugor runt mitt huvuvd.. kunde inte somna om..


Gick upp ur sängen, gick och la mig igen.. höll på så några gånger.. till slut gav jag upp, så det var bara att gå upp.. jag gick fram och tillbaka i min lilla lägenhet hur länge som helst.. sen gick jag och la mig igen.. somnade.. vaknade.. somnade, vaknade och sen woopppss så ringde väckarklockan så bara upp igen..


Duschade och tog på mig lite nya kläder sen var de bara att bege sig iväg.. träffa "psyk-doktorn" vilket gick.. bra eller nåt.. vad man nu ska kalla de.. fick berätta LITE av mina problem och hon konstaterade rätt snabbt att jag fått panik-ångest och är depprimerad.. så fick medicin som jag börjat med redan idag..

Så nu ska jag äta en dos i fyra dagar sen trappa upp de en månad o sen ytterliggare trappa upp det en månad till, sen ska jag tillbaka på återbesök och se hur det funkar..

Väntar även på tid nu till psykolog som hon verkligen tyckte jag behövde, men dom hade tagit mig till läkaren så pass snabbt för dom tyckte de lät som jag behövde medecinering i väntan på psykolog.. så aa.. så ligger de till.. nu vet ni det...


Det känns både negativt och faktiskt en gnutta possetivt också och den lilla gnuttan känns bra att den finns.. jag vill verkligen bli frisk nu och återfå ett gott liv..

Efter jag hade varit där så åkte jag till apoteket och sen ut till min kära moder en liten runda, köpte med mig en bukett tulpaner som jag tyckte hon förtjänade idag :) var bara där en stund.. sen hem igen.. sen har jag bara legat o kollar på vänner inprencip.. e så sjukt trött..

Jao de var min dag de.. hur har er dag varit?

Ha en fortsatt bra kväll..

Kram Kram

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela