Välkommen!

En aha-upplevelse..

Publicerad 2010-07-19 13:29:00 i Tankar och funderingar!

"Du är väldigt trött, men inte bara det utan när du blir trött så blir även världen omkring dig väldigt svår för dig. Det är som att du behöver så oerhört mycket energi bara för att hålla ihop världen omkring dig att allting faller då du blir trött" citat från Mamma Melissas blogg..

Länge sen jag var inne o läste hennes blogg nu, men nu tänkte jag att nu är de dax o läsa lite eftersom jag måste koppla av o inte stressa... jag fick då syn på denna text.. och jag fick en sån "aha-upplevelse".. kände igen mig nåt enormt.. för det är verkligen så, jag är väldigt trött och blir jag för trött så rasar allt runtomkring för jag orkar inte hålla energin upp för jag blir så trött..

Min stress/trötthet påverkar min förmåga att utföra saker, jag vill så mycket hela tiden och har så mycket jag vill hinna med hela tiden att det till slut tar slut med energin.. igår var nog en sån dag då jag ville mycket men energin fanns inte, minsta lilla som gick emot mig så kom tårarna och trängde sig ut med en tår genom ögonen.. likadant var de när jag var i min lägenhet i Nybro förra veckan.. jag hade så mkt jag ville göra så till slut viste jag inte vad jag skulle göra och all energi försvann så jag bara satte mig mitt på de tomma golvet o grät..

Jag är just nu väldigt lycklig samtidigt som jag ibland gråter av stress och oro av dumma drömmar.. vaknar skräckslagen, tills jag inser att min älskling ligger bredvid mig eller att jag vaknar upp i VÅR säng.. för jaa.. det är ju faktiskt VÅR säng nu, VÅRT hem, Våra filmer, Våran nya hall.. jag är såå lycklig för att detta nu är VÅRT och inte mitt och ditt hem..

Det ska bli såå skönt när jag lämnat in mina gamla lägenhetsnycklar till HSB och lämna lägenheten bakom mig.. i den finns många fina men även tråkiga minnen, jag har ju trotts allt bott där i måånga år nu och snart kanske jag aldrig mer sätter mina fötter innanför den dörren, inte se min stil i den lägenheten som jag själv skapat, för nu skapar jag ju faktiskt min stil i mitt nya hem, tillsammans med Andreas skapar vi nu vår egna stil och renoverar så som VI vill ha det, även om jag kanske får de väldigt ofta som jag vill ha det, men så är det ju för de mesta, den som har mest känsla för inredning osv har ju kanske störst saker att säga till om, även om vi oftast tycker väldigt lika.. men stackars Andreas har fått mycket att göra sen jag kom med i bilden, men tror han trivs bra med det då de blir mycket gjort och vi skapar oss ett fint hem tillsammans, det är nog värt besväret.. kolla bara på vår hall nu.. det är sååån skillnad, myckt slit men fan så snyggt de blir :D hehe

Vi disskuterade lite härromdagen, jag har övergett rätt mycket när jag gav mig in i detta förhållande och flytta hit.. jag har offrat mycket (saker som för mig är stora men om man skulle fråga nån annan kanske de inte vore nåt) men vad jag känner så ångrar jag det inte, det är värt det.. det är värt alla offringar för nu får jag bo med den jag älskar, den mest omtänksamma killen som älskar mig tillbaka för precis den jag är.. helt underbart.. Jag har även gått emot principer jag tidigare haft om att flytta tillsammans med någon osv, men varför inte testa när allt känns så rätt liksom?

Tror detta stressar och gör mig lite rädd just för att jag inte tror att nån kan vilja leva med mig såhär nära, att inte nån kan ha den riktiga sanna kärleken till mig, att jag ska bli lämnad igen och att jag faktiskt aldrig bott tillsammans med någon och nu har jag helt plötsligt sagt upp min trygghet, min bostad.. för att uppleva allt de där som jag aldrig upplevt på riktigt..

Detta var lite tankar o funderingar som jag fick i huvuvdet.. så ville dela med mig av detta och behövde skriva av mig lite.. hoppas nån orkar läsa? :) hehe

Nu börjar snart unga mödrar så ska se det och sen hämtar älskling mig efter jobbet så ska vi åka och kolla på klinkers till hallen, klinker som ska skapa VÅr fina hall, för det mesta är faktiskt VÅRT nu :)

Kram Kram

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela