Välkommen!

Att vara den sämsta..

Publicerad 2012-08-29 12:43:00 i Bowling!

Nu kommer jag att berätta om helgen i olika steg.. i olika inlägg.. med olika rubriker ;)
 
Steg 1: Att vara den sämsta..
 
Att vara den sämsta i en stor grupp är inte alltid det lättaste.. jag har ofta kännt mig sämst, fast då har det mest bara varit en känsla..
 
Nu i helgen på bowlingen så var jag verkligen SÄMST.. Ingen viste ju egentligen hur länge man hade spelat, på vilken nivå, om man tävlar osv.. men det visade sig snabbt..
 
Efter första genomgången i grundteknik innan vi skulle ut på banorna.. så var jag totalt lost! Jag menar det verkligen.. ledarna pratade om om ribbor och siffror och massa, jag hängde inte med ett smack.. jag har vetat att det finns första och andra prick osv.. men inte att man räknar alla ribbor och vilken man börjar på, slutar på, går särskilda steg på, kastar klotet på.. Allt för mig var nytt.. har aldrig förstått när Andreas och dom andra i klubben pratar om detta..
 
Så när vi skulle ut på banorna och spela så var jag som sagt totalt förvirrad.. vad skulle jag göra? Hur skulle jag veta?
 
Som tur är så har jag ju en pojkvän som är världens bästa som tog med mig in till ledarna och frågade efetr ban-ritningar som jag kunde kolla på.. då förstod dom.. jag var total nybörjare och kunde inte ens detta som var grunden till att egentligen kunna bowla korrekt..
 
Ut på banorna, göra massa övningar och jag klarade det galant.. nu förstod jag, nu började jag kunna räkna mina ribbor, start och slut possition osv.. himla massa att hålla reda på..
 
Nu fick jag spela med Andreas första tiden, vilket för mig var en väldig trygghet, jag märkte ju att alla andra var så mycket bättre än mig!  Men man var ju där för att lära sig.. inte sant?!
 
En övning var jag dock typ bäst på? Haha näe da, skämt och sido, men många var imponerade, särskilt Andreas och en av ledarna.. nämligen att kasta ut och spela på exakt samma ribba..
 
Detta var en övning som vi gjorde, dom satte tejp på banan, så mellan tejpbitarna var det EN liten ribba, här hade man typ 20 kasst på sig och träffa exakt den ribban hela tiden.. jag hade 14 träffar och 6 missar.. vilket egentligen är otroligt bra, för att skryta lite så var Andreas inte ens i närheten ;) hehe..
 
Jag hade väl lite tur antar jag.. smygtittade på Andras papper och det var inte lika mkt träffar där heller.. hade jag tur eller lyckdes jag bra? Jao de var nog lite både och tror jag.. fick iaf mycket beröm och det starkte mitt självförtroende lite!
 

Kommentarer

Postat av: christina

Publicerad 2012-08-30 22:20:04

Visst är det svårt i början när man lär nytt, men så himla kul när man börjar få kläm på saker och ting. Kämpa på Tessan. Du tävlar bara med dig själv!!
Christina

Svar: Javisst är det svårt, men de är så jäkla skoj så därför spelar de ingen roll hur mycket man måste kämpa :)
Ja, som sagt, tävlar bara me dmig själv, ibland med Andreas ;) Hehe.. och det händer faktiskt att jag vinner, men dom gångerna är lätträknade.. men vih ar jävligt skoj och det är huvudsaken <3

Kram
TucciT

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela