Välkommen!

Det kanske är fler som har missat vad jag ska göra för operation på tisdag?!

Publicerad 2012-12-04 08:32:26 i Att leva med sjukdom / Sjukhusvistelser!

Tänkte att jag skulle svara på Sylvanas kommentar i ett inlägg istället.. för kanske är det fler som missat vad jag ska göra för operationer på tisdag? Har ni inte det, så behöver ni ju inte läsa detta om ni inte vill ;)
 
Det dom ska börja med är att förflytta hälbenet.. såga av hälbenet för att skruva dit det på ett annat sätt i hälen.. sen ska som förlänga min hälsena.. och känna/gå igenom alla senorna i foten så det inte är något som är slitet eller har någon skada, isåfall kommer dom även att rätt till det..
 
Det är väl i det stora hela vad dom ska göra, som det ser ut nu, detta kan ändras då dom öppnar upp foten på dom olika ställena.. men tanken är att dom ska göra dom saker som jag skrev..
 
Efter OP blir der kryckor ca 6 veckor, sen börjar träningen att försöka börja gå på min fot igen!
 
Det är en stor operation påpekar alla jag träffar som kan något om detta.. dvs narkos, läkare, sjuksköterska, sjukgymnast, undersköterska! Alla säger att det är en stor operation och att den medför en väldig smärta!
 
Pga den otroliga smärta man tydligen får efteråt så ska jag få en slang som går in i benet som hela tiden pumpar in bedövningsmedel och behövs det mer så har man en knapp att trycka på så kommer det mer bedövning! Kommer även få morfintabeltter, panodil, antibiotika, inflammatorisk medecin och morfinsprutor vid behöv!
 
Där hoppas jag du fått svar på din fråga Sylvana! Annars är det bara att fråga mer.. det gäller såklart er alla! Och jag lovar, jag svarar på det jag kan!
 
Kram på er!

Kommentarer

Postat av: Sylvana

Publicerad 2012-12-04 10:45:27

Tjingeling!!

Jaha då har jag fått svar,blev lite nyfiken:).
Allt kommer gå jättebra,och jag förstår din oro.Jag tror oftast att man oroar sig lite i onödan.När jag ska opereras så går jag bara och väntar på att få sövas,det e det bästa.Men smärtorna efter ja det e väl inte så kul,men man får se det positivt att det kommer bli bra.Det e ju därför man blir opererad för att man ska slippa alla bekymmer man haft innan.
Lycka till nu.
Kram till dig imassor det behöver du nu.
/Sylvana

Svar: Hej Hej!
Skönt att du fick lite svar :) ler..

Jo, vi får hoppas på det bästa, nackdelen är att dom kan egentligen inte säga helt vad felet är utan lite av en chansning att de blir bättre, men de är inget säkert tyvärr, men de är bara att hoppas och hålla tummarna! Jasså.. jag hatar sövningen, är bland de värsta.. har alltid sån himla ångest innan så sövningarna brukar bli riktigt jobbiga..

jovisst är det så, vi får hjoppas på de bästa helt enkelt, även att resan kommer bli lång så hoppas jag att jag klarar det och blir bättre! Men har ju tyvärr för dåliga erfarenheter för att kunna hoppas helt!

Kram till dig med och tack så mkt!

TucciT

Postat av: Anonym

Publicerad 2020-03-02 00:29:46

Hej du som opererade flyttade på hälen, vill veta hur det gick för dig, det är snart min tur att göra en exakt likadan operation. Du får gärna maila mig [email protected] kram Marita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela