Välkommen!

Detta med att flytta grejjer är ju ett helt företag!

Publicerad 2012-12-17 10:22:00 i Allt om allt, vardagen helt enkelt!

Önskar så att jag hade min hjälpande hand hemma.. min älskling, han som gör allt för att jag ska ha det så bra som möjligt!
 
Morgonen började med yrsel och jag var tvungen att skynda mig till toa, hoppade ut till rullstolen och tog sedan den i hallen för att komma till toa.. nästan framme så kommer jag på att kryckorna måste jag ha för att hoppa in på toaletten, bara att backa tillbaka igen och ta med kryckorna!
 
Hoppar in i soffan, kommer på att jag glömde mobilen i hallen och astmasprayet tappade jag så att det åkte under soffan.. sket i det och satt kvar en stund tills mobilen ringer.. helvete den ligger ju i hallen tänker jag..
 
Slänger mig upp i rullstolen och rullar ut i hallen.. självklart hinner jag inte svara.. men de var Andreas sóm ringde.. förlåt Älskling, ska inte skrämma dig sådär! Jag hade visst råkat ringa upp honom förrut så därför ringde han upp mig men jag svarade inte.. jag skulle blivit orolig jag med! Men nu vet han att jag mår fint!
 
Samtidigt när jag ändå var uppe i rullstolen så rullade jag (och hoppade) in i sovrummet, tog på mig lite kläder, iaf allt utan långbyxor, dom får åka på om en stund.. hämtade även en flaska dricka så jag kunde ta mina tabletter plus att jag fick ju hämta ett nytt astmaspray!
 
NU sitter jag i soffan igen.. helt slut, har iaf fått i mig mina tabletter nu så snart ska det nog kännas bättre igen.. Andreas fick ge mig morfin när han åkte till jobbet..
 
Foten är svullen, var blåaktig igår, idag på morronen gulaktig..
 
Nu ringer svärmor..
 
Tebax igen.. vart var vi? Hmm.. jo foten var gulaktig idag och det gjorde såklart Andreas nervös när han lämnade mig och åkte till jobbet, men nu tycker jag den ser ganska så normal ut, men tjock! Konstigt det börjar svullna först nu och inte på sjukhuset dom första dagarna.. hmm!
 
Nehe nu blir det vila här till julkalendern tänkte jag, tabletterna gör mig trött!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela