Välkommen!

Vetskapen om att solen lyser utanför dom nerdragna persienerna..

Publicerad 2012-07-30 14:31:24 i Att leva med sjukdom / Sjukhusvistelser!

Härromdagen hade jag en sån huvudvärksdag så jag gick här inne med alla persienner nerdragna, alla lampor släkta.. allt för att inte behöva se ljus med ögonen, då detta gör fruktansvärt ont i huvudet sånna dagar..
 
Vetskapen om att det är en jätte fin och solig dag utanför dom nerdragna persienerna gör en TOKIG man vill bara ut.. jag testade med solglasögon men det gick inte..
 
Frammåt kvällen så kom Eriksson på besök och det skulle grillas.. huvuvdet var Liite bättre så dom tyckte jag skulle trottsa min värk och följa med ut en runda.. och med TRE par solglasögon så gick det OK iaf :) men vad snygg man var.. haha, vad vi skrattade.. tur ingen gick förbi och såg mig :P
 
 
Visst är man väl snygg? ;) Skrattar.. men det hjälpte ju iaf lite och jag kunde vara ute en stund i solen.. hade de varit mitt på dagen så hade det inte funkat, men nu hade jag ju petat i mig värktabeltter under hela dagen och verkligen vilat ögonen så till slut gick det och jag fick njuta av solen en stund.. så mycket det nu gick att njuta iaf :)
 
Att ha denna sjukdom är hemskt, att aldrig veta vad man ska vakna upp till för dag, ska man ha lite smärta eller ska man vara så man ligger och spyr pga smärta och kanppt kunna se? jaa det är en kamp för sig men man lär sig att leva med det och omgivningen lär sig det också, för det är inte alltid lätt att som kompis, sambo, förälder eller arbetskamrater att sätta sig in i situationen då jag mår såhär heller.. men Tack för att ni förstår och lär er ni också hurdant det fungerar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela