Välkommen!

Folk kan såra, massor av tankar om KÄRLEKEN!

Publicerad 2012-11-13 10:39:00 i Tankar och funderingar!

Här var jag sårad!
 
Mitt hjärta var i tusentals bitar och jag var sårad, gång på gång på gång! Men ack så kär, en kärlek som betytt mycket för mig, ingen lek där inte, äkta känslor, men ibland kan dom göra riktigt ont!
 
Jag var inte så glad att han skulle ta dessa bilder just då, men idag är jag glad för det på något sätt! Det blir så mycket tankar när man ser dom.. men nu, nu behöver jag inte undra, känna, tänka på detta längre.. det var då och nu är nu.. är glad idag att det blev som det blev, även om det fortfarande kan ställa till det för mig/för oss! Men Allt för något possetivt med sig :D
 
Jag var splittrad, jag var lycklig samtidigt som jag var sårad! Så dubbla budskap! Jag längtar INTE tillbaka till denna tiden med ovishet, svartsjuka, kontroll, otrohet, ilska, lögner, svek och allt vad denna tiden innehöll! (Det innehöll tusentals fina stunder också såklart, annars skulle jag ju inte blivit olyckligt kär!) Men samtidigt fick man en inblick i vad folk är kapabla till att göra, även dom man älskar! och älskar man nån, då förlåter man för det mesta, iaf jag!
 
Detta göra mig ännu mer tacksam att jag har världens underbaraste pojkvän! Hoppas aldrig mer på att bli sårad!
 
Olycklig kärlek gör ont, men olycklig kärlek har en mening, meningen är att man efteråt kommer på att det var bra allt det där som hände, kärleken var inte menad med denna person, kärleken jag har IDAG är menad för mig.. iaf måste jag hoppas och tro detta, veta kan man aldrig göra!
 
Nu blev detta ett lite konstigt inlägg kanske, många känslor kommer fram.. om just kärleken! 
 
Jag är så evigt tacksam att jag har min Andreas idag, en supergo människa som jag verkligen älskar, för fösta gången i mitt liv vet jag hur det känns och ska kännas att dela sitt liv med kärleken! Andreas är killen och kärleken med stort K..
 
Kärlekar som man har haft i sitt liv tidigare sätter sina spår, dom kan prägla en hur man är som människa idag, på gott och ont naturligtvis! Mig har det medfört lite gott och blandat!
 
Possetiva saker man fått ur tidigare förhållanden: Jag är starkare, mer självständig, Jag har fått testa på olika sorters kärlek, kan utskilja "kompis-kärlek" med kärlek.. vilket kanske inte alltid varit så lätt alltid, man växer och man får mer erfaranhet av livet! Jag kan idag se tillbaka på olika relationer och utskilja vad som verkligen var kärlek och vad som jag idag egentligen skulle kalla en vänskap.. en väldigt stark relation som självklart började med en förälskelse.. men blev man verkligen riktigt kär? Idag har jag mer självkänsla och kan lita mer på mina egna känslor!
 
Dåliga saker: Mer svartsjuk, svårare att lita på människor, mer orolig och mycket mer kontrollbehov som blir jobbigt för min partner, svårt att se kärleken med bara lycka.. jag vet att den kan svika!
 
Som sagt, det finns alltid possetvia och negativa sidor med allt, vissa spår har satt sig och jag jobbar än idag på att arbeta bort dom och det går sakta men säkert frammåt, även om jag nog aldrig kommer att kunna arbeta bort det helt..
 
Jag växer med Andreas och han gör mig trygg! Jag litar till 100% på Andreas, ändå kommer kontrollen och sätter sina spår då och då.. men han vet varför och att jag jobbar på det! Jag blir ledsen av detta ibland, att jag får dumma tankar som seglar iväg om dom mest dumma och orimmliga saker, saker jag egentligen vet att Andreas inte skulle göra! Men hur vet man egentligen säkert? Aldrig kan man vara säker på nånting här i livet, men man tror och vill att man vet säkert och denna tro är viktig att ha, inställningen till att det är så..
 
Nu blev detta ett lång inlägg, men jag antar att jag delar denna känslan med många människor där ute! Men har ni varit med om nåt riktigt jobbigt och blivit riktigt sårad i ett förhållande, se det possetivt! Det var inte menat att det skulle vara ni, du kommer bli starkare när du växer med detta, testa på att bli mer självständig, man klarar sig, även om man känner sig som världens ensammaste just då!
 
Jag TROR på att det finns en människa för alla där ute, frågan är bara När? Var? Hur?
 
Jag vågar idag säga att jag är trygg med min underbara Andreas! Jag har varit tvungen att släppa min osäkerhet och ständiga oro! Våga leva i nuet och lita på dina känslor! Det kan vara svårt, ibland får jag "återfall" men då finns Andreas där och får in mig på rätt spår igen!
 
Underbara älskling, Jag ÄLSKAR dig över allt annat! DU är den jag vill leva resten av mitt liv med!
 
Kram på er! Ta vara på kärleken, det är det finaste man kan uppelva!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela