Välkommen!

Idag fuskar jag! Dessutom rökfri snart 3 veckor!

Publicerad 2012-10-31 12:18:00 i Allt om allt, vardagen helt enkelt!

Idag fuskar jag officeiellt och tar en cola.. smaskens, det behövde jag!
 
Röksuget sätter sina spår, men helt rökfri i tre veckor nu snart, jag har ju inte rökt mycket, men i perioder dom senaste åren, särskilt då jag haft mina "down-perioder" eller varit nervös! Inte bra!
 
Men jag vill inte känna nåt tvång om att jag INTE FÅR röka.. dock nu innan operationen så FÅR JAG INTE röka alls 6 veckor innan, då blir det inställt! Så tummen upp för mig som rökte min sista cigg inför operationen när jag var nere hos föräldrarna senast! Dock kommer det bli svårt att inte kunna ta dom där blossen precis innan operationen för att lugna mig.. men jag får väl sno desstofler pussar av Andreas istället!
 
Dessutom så känns det såå skönt att inte behöva smyga för Andreas längre och ha det tvånget, han har ju vetat att jag rökt, han är ju inte dum, men jag har inte velat visa det och framförallt så har jag "bara" rökt med vissa vänner, när jag varit deppig/ensam längre tid och hos föräldrarna, det är där jag rökt mest! OCH på jobbet, varit avkopplande att gå ut och ta en cigg på rasten, särskilt när det varit mycket!
 
Nu behöver jag inte smyga längre, för nu skyndar jag mig inte och tar det där lilla extra blosset innan Andreas kommer hem (detta har inte hänt ofta, men om jag varit ledsen så har det hänt ett par gånger).. det känns skönt att slippa, lite som en befrielse!
 
Jag säger INTE att jag aldrig mer kommer att röka, för det kommer jag att göra, men inte nu, inte mer detta året iaf! Känns kanon! Men inga tvång, blir jag sugen sen så blir jag, då kommer jag ta nåt bloss om det erbjuds! Dålig inställning kan många tycka, men för mig är den den BÄSTA!
 
Idag känns det svårt att inte röka, har nerverna utanpå kroppen idag känns det som, operationsnerverna spökar och en cigg skulle behövas för att lindra lite.. men NEJ, egentligen så hjälper det ju inte att röka, det lindrar ju bara ens känslor för stunden och i långa loppet blir man bara mer sjuk än vad de hjälper!
 
Så.. idag tar jag mig en cola istället för den där ciggen och njuter!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela