Välkommen!

Vår dag!

Publicerad 2012-09-17 12:24:00 i Kärlek är vackert!


Super mysig kväll hade vi som sagt..
 
På dagen spelade Andreas match i växjö, så jag passade på att fixa här hemma och inför kvällen med lite överraskningar..
 
Började med att åka och handla allt vi behövde till kvällen, plus en bukett blommot till min älskade!
 
 
 


Köpte även resterande krukor till vardagsrummet så att det blev en helhet där inne precis som vi pratat om att vi ska göra..
 
 
Det blev en kruka över så då kom smarta jag på att göra ett litet arrangemang i den och ha på tv-bänken, vilket jag är väldigt nöjd med :D
 
Nu sammanstrålar ju den med krukorna i fönstret <3
Sorry för dålig bild :P hehe
 
 
Sen var det dax att göra överrasknings-efterätten också.. som ni får se lite längre ner vad den bestod av.. men det ingick iaf smält mörk choklad, så kreaktiv som jag är så kom jag på att göra små hjärtan för att dekorera lite fint!
 
 
Litet paket blev det också, som jag tyvärr inte hann slå in så fint, men det är ju tanken som räknas ;) haha, kunde inte motstå när jag såg dom.. så söta så dom blev oemotståndliga.. precis som min KÄRLEK ANDREAS <3
 
 
Sen var det bara till att duka och tända massa ljus i lägenheten och vänta på att älsklingen skulle komma hem!
 
 
Det är dom små detaljerna som gör DET, det där lilla extra ni vet ;)
 
 
Sen kom äntligen Andreas hem.. Han blev förvånad över hur fint jag hade gjort och hur mysigt det helt plötsligt var i lägenheten.. (har ju varit ett kaose ett bra tag nu)..
 
Vi påbörjade maten direkt, sen bad jag honom gå in i vardagsrummet, mot min förvåning så upptäkte han mitt arrangemang FÖRST (han brukar inte upptäcka sånt så fort) han tyckte det var jätte fint, sen såg han alla krukor och blev jätte glad för det också :)
 
Blommorna på bordet reagerade han också snabbt över (närmare bestämt så fort han kom ut i köket) och tyckte dom var otroligt fina <3
 
All mat började förberedas och göras, mysigt.. alltid mysigt att laga mat tillsammans med min kärlek, denna dagen var det lite extra mysigt såklart :) 
 
Mitt i allt ber jag honom gå och titta på dukningen (han hade ju inte upptäkt sina choklad-hjärtan och mysiga skylten, och ni vet, jag är lite otålig!) hihi jag trodde han skulle smälta, han såg så lycklig och stolt ut, min solstråle <3 Dock påpekade han att jag hade dukat fel, hade ju bara lagt upp ett par bestick, har man förrätt och huvudrätt ska man ju ha två av varje.. klumpigt gjort av mig ;) Men han förlät det snabbt hehe
 
Till förätt blev det iaf kokt sparris med hollandé-sås.. perfekt förätt för mig som inte kan äta tre-rätters egentligen.. men en lite sparris och lite sås blir inte ens jag mätt på :) Super gott var det!


Till huvudrätt blev det ank-bröst med potatisgratäng och rödvinsås! Smaskens!
Får även här be om ursäkt för dålig bild!
 
 
Sen tog vi pause och såg lite på house och bara mös.. mös så mycket så att jag somnade av lyckan och kärleken runt mig <3 Vaknade när det var slut och då var det dax för efterätten.. som bestod av...
 
Fruktspätt med smält chili-choklad och till det serverades ben o jerry glass.. det var en riktigt bra efterätt och den lär vi göra fler gånger!
Inte för sött och inte för mäktigt!
Helt perfekt!
Andreas blev jätte glad och tyckte också det var perfekt avslut på kvällen! Min dekoration gjorde ju det hela lite mer romatiskt också.. *nöjd*
 
 


Sen var det dax för att krypa till sängs, så vi släkte allt och gick och gjorde oss iordning för natten, lät dock två ljus fortfarande brinna i sovrummet (Andreas vilja, vilken han fint försökte få det till att det var JAG som ville ha det så, sötis!), så där låg vi och tittade på varandra med tända ljus och bara mös..
Lyckad kväll med andra ord!
 
Förresten paketet.. mina ord var: "jag kunde inte motstå när jag såg dom, så söta och oemotståndliga precis dom du".. Andreas kände lite på det och konstaterade att det var tungt, han gissade på ljus av nåt slag.. haha så fel han hade.. och vad vi skrattade när han öppnade.. detta fann han i paketet.. lite otippat.. haha, men som sagt, dom var ju så oemotståndliga och söta ;) 15cl..


 
Snipp snapp slut, så var den kvällen slut :)
 
 
ÄLSKAR DIG ANDREAS.. AV HELA MITT HJÄRTA!!!
 
 
Puss
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2012-09-17 21:44:00

åh vad fint du hade gjort det. Efterrätten såg ju väldigt god ut :)

Svar: Tack :)
Ja, det var ritkigt smaskigt faktiskt, lite nyttigare än andra bakverk också ;)
TucciT

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela