Välkommen!

Älskade barn <3

Publicerad 2013-04-25 09:13:00 i Mina gudbarn som har stor betydelse för mig!

I söndags morgon så vaknade jag av ett sms tidigt på morgonen.. det var Caroline som undrade om jag ville vara barnvakt åt Isac i några timmar medan dom var med dom stora barnen på bio.. vi var lite osäkra först eftersom han varit mycket sjuk och jag är så mottaglig för sjukdomar, men vi bestämmde oss för att han fick komma hit.. och det är ett beslut vi INTE ångrar :D
 
Vid halv tre kom Caroline upp och lämnade en lite blyg kille, men så fort jag sträckte ut armarna så kom han springandes in i min famn.. mys! Han hade tydligen börjat bli lite ledsen när man lämnar honom så Caroline förvarnade lite att han kan bli ledsen men de går över rätt snabbt.. han var lite sådär när Caroline sa hej då till honom, men så fort ytterdörren stängdes så kramade han mig och bara log.. så det var nog ingen större fara med att mamma lämnade honom hos tant Therese!
 
Andreas var han dock lite mer osäker mot, ville inte riktigt hälsa på honom.. men till slut hälsade han iaf med ett finger, så fort Andreas kom med sin hand så räckte Isac ut sitt finger så Andreas kunde ta i det :)
 
Sen stack tyvärr Andreas iväg och skulle hjälpa en kompis en stund och sätta upp en TV som dom fick av oss.. men detta tog tid så han kom inte hem förrens precis efter Isac hade åkt hem..
 
Vi hade iaf en riktigt mysig dag med både bus och mys.. tror vi trivdes lika bra båda två med dessa timmarna vi fick för oss själva.. hoppas det kommer fler chanser..
 
Tänkte bjuda på lite bilder..
 
Vi lekte med lego och byggde torn som sen självklart var roliga att förstöra :) (Detta var efter han hade sovit så därför har han en ny tröja på sig, han var helt genomsvett av att ha legat på mig och sovit så som tur var så hade ju gudmor en tröja i rätt storlek som han fick av mig och han var väldigt stolt över den, ville ha den direkt när jag visade den och sen gick han ut till spegeln i hallen och pekade på tröjan och såg stolt ut <3
 
Lekte lite med dom omtyckta grodorna också.. verkligen ALLA barn tycker dessa är roliga <3
 
Efter att bara varit här en liten stund, vi hann bara leka med lite lego, sen hämtade han nusse och nappen och ville mysa i biosoffan med mig.. vi låg där och pratade och mös.. ringde mamma och sa hej också och Isac svarade så fint att när mamma frågade om han var hos Therese.. Jaaaaa sa han då.. sötunge! Men sen helt plötsligt så var det tydligen så mysigt så han somnade och gick inte att väcka honom.. så han fick sova en stund..
 
Somnade som sagt väldigt gott hos gudmor <3 Jag mös så mycket jag också så jag nästan somnade, mysigaste stunden på mycket länge.. och visst måste han trivas när han bara kopplade av och somnade såhär gott i min famn <3

 
Att hålla gudmor i handen när man sover är tryggt!!
 
När han vaknade var jag lite orolig att han skulle bli ledsen, eftersom han inte är van vid att vakna  min famn och inte här hemma framförallt utan mamma och pappa.. men han bara tittade upp på mig och gav mig världens leende och sen ville han ligga kvar och mysa <3
 
Efter massa mys så behövde vi båda två lite energiintag och fika.. så det blev lite glass och kex och dricka.. smaskens tyckte Isac!
 
Haha denna fula bilden älskade Isac att kolla på.. Tess sa han och sen kollade på mig och så gapade han med munnen som jag gör på fotot.. detta gjorde han ett aaaantal gånger kan man säga och tyckte de var lika roligt varje gång!
 
Isac lärde sig förresten att säga Tess och att det var jag.. Tess gick han runt och sa hela tiden och kollade på mig.. och när jag sa kan du säga Gudmor.. så sa han.. Nej Tess.. så han kopplade ju ihop mig med gudmor iaf.. så himla kul att höra.. man blir helt varm i hjärtat <3
 
Vi avslutar med en glad bild på älskade Isac och mig, älskar dig lilla Isac!!! <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela