Välkommen!

På uppvaket och veckan efter operationen!

Publicerad 2013-04-18 21:55:00 i Att leva med sjukdom / Sjukhusvistelser!

Jag vaknade av att dom sa att operatonen var över, jag blev lättad över att jag hade vaknat, men det första jag sa var: okey, nu har ni väl ringt Andreas.. vi ska ringa honom direkt sa dom och det tog inte så lång tid förrens han satt vid min sida..
 
Jag var relativt pigg, sov ingentng på uppvaket.. ville gå på toa väldigt snabbt, vilket jag också gjorde och lyckades.. annars brukar jag ha lite problem på uppvaket med att inte tömma mig, så dom brukar få göra ultraljud och vara på gränsen till att tappa mig.. men som sagt, denna gången fixade jag det direkt..
 
Jag blödde inte mycket alls men började få ont, vilket dom nästan verkade förvånade om att jag hade men jag fick diclofenac som tyvärr inte hjälpte.. men de var ju ändå så att jag stod ut så jag ville inte tjata på dom.. dom kunde inte göra mycket mer än dom gjorde.. dock dom andra som låg där bad inte ens om panodil, så antar att man inte brukar ha ont?!
 
Tjejen som blev opererad Efter mig fick åka hem och jag tyckte att jag har ju varit på toa och allt, så jag borde väl också få åka hem.. men dom var osäkra, jag var så blek och hade ont så dom ville avvakta..
 
Fick gå på toa igen för att sen ta beslut om dom kunde släppa hem mig.. inne på toa blev jag svimfärdig och kom ut vit i ansiktet, började även må riktigt illa.. men har jag riktig mensvärk så kan jag bli illamående, vlket jag också sa till dom..
 
Sköterskorna disskuterade lite och kom sedan fram till att dom skulle hämta in mitt skåp med kläder så jag kunde byta om inne vid sängen, under tiden skulle Andreas hämta en rullstol som vi skulle låna till bilen, jag fick inte gå själv eftersom jag var så blek.. men eftersom Andreas var med så fick jag åka hem iaf.. 1½ timme efter tjejen som blev opererad efter mig så fick jag äntligen åka hem.. vilket var väldigt skönt..
 
Väl hemma så bäddade jag ner mig på soffan, var totalt slut och nu kunde jag verkligen koppla av så somnade och sov från och till hela kvällen, så tog väl igen min sömn jag inte passade på att ta på uppvaket.. blödde lite mer men inget märkvärdigt tyckte jag.. dock orkade jag nte vara uppe nånting, försökte sitta upp en stund men då började jag spy som bara den så det var bara att lägga sig igen..
 
Dagen efter så var jag fortfarande trött och tagen så sov mycket den dagen också.. två dagar efter (tror jag?) så började jag helt plötsligt blöda jätte mycket.. så i förgår fick jag åka till apoteket och köpa tabletter som gör att det blöder mindre, idag har det äntligen lugnat ner sig lite grann, men nätterna har varit rätt påfrestande att springa på toa minst 5 gånger på natt.. så är trött..
 
Men annars så mår jag OK nu efter.. detta är ju inget jämfört med alla andra operationer jag gjort.. det jobbiga är ju att jag blöder och ibland om de gått för länge mellan mina smärtstillande så får jag som små njurstensanfall som gör ont och hugger en stund men sen lugnar det sig igen!
 
Kan leva ungefär som innan operationen, så jag är mer än nöjd!
 
Nu ska vi bara vänta 3 veckor eller så på att dom ska skicka hem brev igen om dom fått bort alla förändringar eller ytterliggare behandlingar behövs.. lite nervöst såklart, med min otur så har dom väl inte fått bort allt.. MEN jag hoppas verkligen att allt är borta och detta kan vara ett avslutat kapitell sen, förrutom att jag får göra cellprover oftare än man gör i vanliga fall och dom ska göras på sjukhuset..
 
Jag är så glad att jag fick sova och att allt gått bra och varit så pass smärtfritt, sen att jag kanske har mer ont än vad man brukar ha.. det är ju inte precis så att det förvånade mig ;)
 
Otroligt glad att dom hittat detta i tid.. så alla ni.. SLARVA INTE med cellprovstagningar, man vet aldrig om man har några förändringar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela