Välkommen!

Delade känslor!

Publicerad 2013-02-13 11:45:00 i Att leva med sjukdom / Sjukhusvistelser!

Hej på er!
 
Sitter här under mitt täcke i soffan och bara tar det lugnt efter en jobbig morgon! Jag skulle ju till sjukhuset idag till gyn för att dom upptäckt cellförändringar på mig.. sannorlikhet så skulle det bli en mindre OP under lokalbedövning..
 
Men vi hann inte långt förrens hon säger att det inte kommer att funger utan måste göras under sövning istället, det är alledes för svåråtkommligt på mig.. min vanliga otur..
 
Så hon tog odlingar genom att ta bitar av livmoderstappen och sen skrapa inutti.. bara det gjorde på mig vääldigt ont eftersom det var svårt för henne att komma åt, så samtidigt är jag glad att hon snabbt gav upp tanken om op under lokalbedövning..
 
Nu ska vi vänta ca 4 veckor på odlingarna, sen tas beslut om "riktig" operation, men jag ska ställa in mig på det, för med all sannorlikhet så blir det operation för det hon kunde se var att där fanns förändringar..
 
Jag har väldigt delade känslor idag.. samtidigt som jag är lättad..
 
Det är ju mer possetivt en negativt detta iaf! det negartiva är ju att jag måste bli sövd och allt det där som det blir.. men possetivt är ju att jag slipper känna smärtan av 4 bedövnings-sprutor plus att jag slipper (just nu) alla blödningar, kan ha blödningar ett par dagar nu bara men inget annat.. detta betyder alltså att jag kan komma igång med vattenträningen :D
 
Jag är så tacksam över att jag fick denna läkare som jag fick.. hon var verkligen super bra och jag fick förtroende för henne direkt.. kunde ju lika väl varit en som hade försökt och kanske gett sprutorna för att sen märka att det inte gick att komma åt iaf..
 
Nu är det bara att vänta och se..
 
Andreas var med mig som ett väldigt stort stöd i detta! Han satt bredvid mig och andades tillsammans med mig.. kändes som man skulle föda när vi andades hehe, men det hjälpte! Han höll min hand under hela tiden också! En riktig trygghet, min älskling! <3
 
Efteråt fick jag sitta kvar en bra stund för att jag var sååå skakig så läkaren trodde nästan jag skulle svimma, sen lyssnade dom på hjärta, lungor och tog blodtrycket, allt inför operationen!
 
Detta är ju bara min vanliga otur att jag drabbas av cellförändringar också.. jag drabbas ju av det mesta.. synd man inte vänjer sig nån gång bara..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela