Välkommen!

Träningscyckel!

Publicerad 2013-02-11 13:09:00 i Allt om allt, vardagen helt enkelt!

I fredags hos sjukgymnasten fick jag
klartecken att jag nu skulle börja
cykla på träningscyckel en stund
varje dag, skulle börja med fem
minuter och känns det OK dagen
efter så kan jag öka med någon
minut varje dag tills det känns OK!
 
Istället för att försöka ta mig till
sjukgymnastiken varje dag för att
cykla några minuter så räddade
Eriksson mig med att jag får låna
hans cyckel, så den kom han så
snällt med i helgen och nu står
den i vårt vardagsrum!
 
Kanon att kunna sätta sig och träna
foten samtdigt som man bränner lite
kalorier och kollar på nån serie eller
liknande!
 
 
 
Självklart ska jag fortsätta med alla dom andra övningarna också..
 
Har precis cyklat i 5 minuter.. det är jobbigare än man tror men det gör ju nytta!
 
Cyklade typ 2 minuter hos sjukgymnasten i fredags och efter det hade jag rejält ont i foten, så vi får väl se hur foten mår ikväll och i morgon om jag kan öka tiden redan eller köra med detta ett par dagar! Vi får se helt enkelt!
 
Jag skulle ju börjat med bassäng-träningen på sjukhuset denna veckan också, men eftersom jag ska till sjukhuset på onsdag och göra ett "mindre ingrepp" så kommer jag inte få bada på minst 4 veckor troligen.. så därför blir träningen framskjuten i badet och jag får se till att träna extra hemma tills det är dax att jag får bada igen!
 
Ser verkligen fram emot att få börja träna i vattnet igen, trivdes så sjukt bra med det så det är synd att det inte går att komma igång med det än, men ingreppet är ju jätte viktigt det också, även om jag GÄRNA hade sluppit att göra det..
 
Har jag tur så visar undersökningen som ska göras innan att det inte är något fel och att behandling inte behövs påbörjas.. men vi får se vad som visas.. är grymt orolig faktiskt.. men jag har en fantastisk sambo som kommer vara med mig!
 
Nu blir det lite plock i sovrummet samtidigt som lyxfällan går på Tv:n..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela