Välkommen!

Tycker att det är orättvist!

Publicerad 2013-02-19 16:16:00 i Tankar och funderingar!

Jag har inget inplanerat om dagarna, kan ta allt i min egna takt.. inte något jag måste upp tidigt till på morgonen, tid att lägga mig ner och vila om jag vill det..
 
I mångas öron är detta rena semestern och visst är det skönt på många sätt, men ändå är det JAG som sitter och somnar i soffan om kvällarna, jag som inte har nån energi utan på kvällarna bara orkar ligga i soffan, förhoppningsvis så orkar jag vara med och laga lite mat, kanske spela en runda yatzy, sitta med Andreas medans han donar med nåt..
 
VARFÖR är jag så in i helvetes trött? Jag vill ha lite energi och ork till saker! Det mesta känns som en pina att göra i slutet av dagen och hade jag fått bestämma hade vi gått och lagt oss kl 19!
 
Det värsta är att även om jag är så sjukt trött så får jag inte sova om nätterna pga olika orsaker.. varje kväll önskar jag att få sova en hel natt, men inte, är jag uppe länge (som igår, vi var uppe ett bra tag sen låg vi i sängen ett bra tag innan vi skulle sova), jag somnade gott men en timme senare så var jag vaken igen..
 
I  eftermiddag har all min energi försvunnit, jag har iof gjort en hel massa saker idag.. har plockat i köket nu också men ändå, nu är allt försvunnet och jag känner mig som en säck potatis som inte orkar röra mig och har ont, foten känns som knivar och huvudet känns som det snart blir jordbävning!
 
Mitt tillstånd ändras snabbt som ni märker.. det är jobbigt! Jag vill ha energi kvar till Andreas när han kommer hem på eftermiddagen, jag vill inte vara flickvännen som bara sitter utan att känna att jag kan eller orkar hjälpa till.. även om jag gjort jätte mycket på dagarna så får jag ändå såå dåligt samvete på kvällarna!
 
Andreas är och handlar lite nu så han kommer väl hem om en stund, tills dess lägger jag mig på soffan och vilar och hoppas att nån flyger förbi med krafter till mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela