Välkommen!

Bättre dag idag :)

Publicerad 2013-01-31 11:11:44 i Allt om allt, vardagen helt enkelt!

Jag sa ju det, kunde inte bli såmre idag iaf.. och mycket riktigt, det känns mycket bättre idag.. särskilt nu efter en dusch och lite tillpiffning så man känner sig bättre på så sätt iaf..
 
Foten är lite bättre den också, kommer väl igång under dagen får vi hoppas :)
 
Förstår ni hur skönt det är att kunna STÄLLA sig i duschen och duscha ensam hemma utan hjälp? underbar känsla, en känsla man annars tar för givet..
 
Hoppas denna energin varar nu.. jag är svintrött men jag har lite energi och jag har viljan idag.. och på viljan kommer man långt.. ska plocka iordning lite här hemma så det är acceptabelt i morgon när det kommer besök.. troligen får vi besök på kvällen sen också av Åke och Frida som vi inte träffat på.. aa, väldigt länge.. kan knappt minnas när det var sist.. hoppas det blir av, ska bli riktigt najs!
 
Ska ringa arbetsterapeuten och höra om vi kan lämna tillbaka delar av mina hjälpmedel.. känner att jag inte behöver dom längre så det står bara och tar plats.. gå-bocken har jag inte använt på länge, toa-stolen kan jag vara utan eftersom jag klarade det hela tiden i skåne så är det inget jag behöver.. likaså duschstolen, nu när jag kan stå kortare stunder så gör jag hellre det i duschen än att trängas med en duschstol att sitta på..
 
Ska försöka att inte anstränga mig alledes för mkt med foten idag fasst den känns bättre, ska självklart träna men ska inte ta ut mig för mycket så det blir fel igen.. ska spara mig till i morgon och helgen, säkrare att gå runt när Andreas är hemma också för den delen.. höll på att hoppa omkull här förrut.. min balans är ju inte super bra och blir jag trött så förlorar jag gärna lite extra balans, som tex nu efter duschen..
 
Tror jag ska gå och knapra i mig lite frukt och panodil innan jag sätter igång, efter dusch och fixande behövs ny energi och vila! Jag förstår dom gamla som behöver vila efter dusch och tycker det är jobbigt.. jag är ju i jämförelse samma situation nu.. man blir helt slagen..
 
Vi hörs senare! Och fram tills dess.. take care!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela