Välkommen!

Då blev det pencilling.. suck

Publicerad 2013-07-23 11:49:00 i Att leva med sjukdom / Sjukhusvistelser!

Varit hos doktorn nu på morgonen, gick förvånandsvärt fort mot vad det brukar göra där.. så jag fick komma in till läkaren snabbt iaf, skönt :)
 
Fick berätta mina besvär, och dom tog urinprov (vilket jag redan misstänkte så hade med mig det redan när jag kom och det snabbade ju på de hela lite också).. sen klämde han och kände på min mage och kom fram till att det är mest över gallan och i det området som gör ont.. även ner mot äggstockarna.. så det var bra att jag ska till gyn nästa månad och kolla cellförändringarna tyckte han..
 
Min galla är ju bortopererad men man kan ju ha fortsatt besvär och få grus och inflammationer i gallgångarna, vilket han misstänker att jag nu har.. så det blev antibiotika i fem dagar plus att jag fick kramp-lösande tabletter att ta när jag får ont.. så nu får vi verkligen hoppas att det hjälper, blir det värre så ska jag höra av mig igen..
 
Tyckte jag har känt igen smärtan och att det suttit mest över gallan, men tänkte inte på att det faktiskt var det som var problemet, så jag gick ju inte till läkaren i onödan iaf, dock hade jag kanske sluppit ett par av dessa veckor med magont om jag hade gått dit lite tidigare men men, det är som vanligt när det gäller mig.. jag är ju rätt envis när det gäller sjukdommar och att uppsöka läkare..
 
Nu hoppas jag att detta hjälper, så att jag slipper dessa kramper, för dom är inte roliga när dom väl kommer.. peppar peppar så kommer dom inte super ofta utan nån gång om dagen.. men vill ju absolut inte att det ska bli som när jag hade inflammation i själva gallan.. för det mina vänner, det är HEMSKT! Samtidigt är jag glad att han förtillfället inte misstänkte njursten så mycket..
 
Nackdel är ju att jag inte får träna, eller får och får, jag tar själv beslut på att avstå eftersom så fort man känner att man får ont i nån muskel eller led så ska man vila det området för det kan leda till muskelbristing och eftersom jag redan har smärta i foten och hälsenan så vågar jag ej chansa, så det får helt enkelt bli en vecka utan träning nu.. solen får jag ju inte heller vara i.. så det får väl bli en vecka att pyssla inomhus iaf..
 
Jag är inte förvånad att jag ska åka på sånt här, men är däremot förvånad över att han skrev ut pencillin mot det direkt eftersom han ej brukar göra det i första taget till mig, men har ju gått med detta ett tag nu iof.. aja, nu får vi hoppas på de bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela