Välkommen!

Dax att dela medeciner igen!

Publicerad 2013-03-18 09:19:00 i Att leva med sjukdom / Sjukhusvistelser!

Alltid lika tråkigt att sitta med alla dessa mediciner och faktiskt bli påmind om hur sjuk man är som behöver äta alla dessa piller varje dag.. usch.. en pillerfri dag vore nåt, men tyvärr funkar ju inte det :(
 
Det är en sak att jag behöver ta värktabletter, det känner jag ju när jag behöver ta.. men alla vitaminer man annars skulle ha brister på, magen jag troligen skulle haft magsår i, illamåendet som skulle varit mycket värre än vad det är.. ja, sånt man inte känner av varje dag påminns jag om när jag delar min dosett :/
 
Lite frustrerande är det allt!
 
Men men det är väl tur att det finns mediciner som gör att man blir "friskare" :D

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2013-03-18 15:15:52

Ja, blä för alla dessa mediciner.
Jag har nyligen diagnostiserats med Graves sjukdom och har fått börja äta mediciner för att hjärtat inte ska slå så fort, andra för att slå ut hormonproduktionen i sköldkörteln och om två veckor även tabletter för att få upp hormonnivån igen. På detta är det sen B12, folacin, allergitabletter och värktabletter.
Jag som nöjde mig med värktabletter då och då för några år sedan...

Kram på dig

Svar: Ajdå de var inte kul att höra, aldrig kul att få någon sjukdom inte!Ja medeciner är inget skoj, jag äter för de mesta känns det som ibland.. mot magen, kalk, b12, järn andra vitaminer, mot panikångest, maxdos panodil, starka verktabeltter som tramadol, orosdämpande på kvällen, sömntabeltter. .en hel radda tabletter, man blir rätt trött på dom ibland..

Kram
TucciT

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela