Välkommen!

Det blev akut-röntgen!

Publicerad 2013-03-12 13:23:00 i Att leva med sjukdom / Sjukhusvistelser!

Äntligen hemma från sjukhuset, det blev ett längre besök än väntat.. inte riktigt min dag idag..
 
Det började med att jag kom ut till bilen och så startar fanskapet inte, troligen batteriet som laddats ur.. så ringer till Andreas som inte svarar.. får ringa hans chef och be Andreas komma hem och hämta mig.. vad skulle jag göra utan min Älskling?! Kom till mottagningen på exakt tid och kunde pusta ut och fick komma in till läkaren direkt..
 
Han kollade och klämde och kände på foten, konstaterade att jag har väldiga smärtor fortfarande.. jag berättade om att det knakar och skaver.. det lät inte riktigt bra, så han blev osäker på vad det kunde vara, så han skickade mig på akut-röntgen för att se så inget hade lossnat i foten..
 
Kom bort till röntgen och tänkte att detta kommer ta tid, men rätt så snabbt fick jag komma in och röntgas.. sen tillbaka till läkaren igen och vi tittade på bilderna och konstaterade att allt såg ut precis som det ska så både han och jag kunde pusta ut..
 
Knakningarna kan bero på att det är små sår innuti som ska spricka upp och läka, så då kan det tydligen låta lite grann, kan vara så att det alltid kommer att låta också.. det får tiden utvisa, men de var inget farligt iaf..
 
Skavandet är för det är där dom har sågat av hälen och satt en metallsak mellan benen och en skruv som håller ihop hälen.. det är den jag känner, men det sitter precis som det ska.. skönt! Han kunde se på röntgen att kanterna på mitt sklett börjar runda till sig lite och det är bevis på att det fortfarande läker.. kan skava upp till ett år med alla ärrvävnader och sånt inuti foten, men det ska inte vara så att det smärtar såhär som det gör, så det är bara att hoppas på att det släpper med tiden..
 
Jag fick gå några steg i rummet och jag belastar foten rätt vad han såg, så det såg bra ut.. dock haltar jag lite väl mycket tyckte han och det får jag INTE göra, så att lägga kryckorna fick jag inte göra, möjligen om jag skulle gå en kortare bit här inne som tex för att gå ut i köket och sätta mig eller nåt, men inga längre stäckor osv så länge jag haltar ska jag ha kryckorna! Bakslag känns det som för mig, eftersom jag varit så glad att jag kan gå lite utan kryckorna.. men får skärpa mig och använda dom mer här inne också!
 
Summa av kardimumman så slutade det med en förlängd sjukskrivning till den 10de Maj.. Riiktigt surt och ledsamt och av vad man kunde läsa av läkaren så skulle jag inte ha alledes för stora förhoppningar om att återgå i arbete då heller, han sa det inte rakt ut men punkterar hela tiden att det kommer ta väldigt lång tid!
 
Berättade att jag kommer bli opererad om en måndag, inte det bästa för rehabiliteringen som han sa, men det måste göras så det kommer göra att jag även där förlorar lite tid av min rehab..
 
Så ja.. efter detta läkarbesöket känns det ändå bra att allt ser ut som det ska och att inget lossnat eller liknande i foten.. dock känns det inte bra att jag måste gå så länge till på kryckor och att jag måste vara hemma så länge till.. men men.. det är bara till att sikta frammåt och kämpa!
 
Vill passa på att tacka Eriksson som snällt kom och hämtade mig på sjukhuset när jag var färdig! Du är guld värld!

Kommentarer

Postat av: Thomas

Publicerad 2013-03-12 13:31:50

Om du vill och kan jobba tror jag inte en läkare kan neka. Många gånger kan det nog vara bättre att arbeta lite och tänka på annat. :) tänkte på att du skrev att det var ledsamt:)
Ha det bra

Svar: jovisst, men att gå på jobbet i hemtjänsten med kryckor och smärta går bara inte.. inte heller har chefen några andra arbetsuppgifter att ge mig, det är redan uppkollat.. och jag vet ju att det går absolut inte att jobba för jag har alledes för ont och är verkligen inte i form, men ändå känns de såklart surt!
TucciT

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela