Välkommen!

Egypten-bilder del 4

Publicerad 2013-03-13 14:21:22 i Familjen betyder allt!

Man kan inte åka till egypten utan att snorkla.. det hade vi bestämt redan innan vi åkte dit.. så vi var ute med båt två dagar och snorklade.. helt underbart, vilken upplevelse, så många fina och stora fiskar vi fick se i alla dess färger!
 
Vissa av oss klarade snorkla bättre än andra så andra dagen bestämde vi oss därför för att ta en båt med glasrutor i botten så även dom som inte lyckades snorkla så bra kunde njuta av dom fina fiskarna! Men det bästa var att vi ALLA testade på att snorkla iaf.. riktigt starkt vågat och jag trodde jag och mamma var dom som skulle tycka det var ottäckast, men istället blev jag som ett vattendjur och var såå stolt över mig själv :D
 
Pappa lärde sen Andreas att hantera det bättre och efter det var dom ute varje morgon inprencip och snorklade på lite grundare vatten, jag var med ett par gånger jag också.. fantastiskt!
 
Här är vi.. redo för att åka ut med båten på ett äventyr vi aldrig kommer glömma!
 
På väg ombord...
 
På båten, detta passade oss alla.. vi som är som små fiskar fick bada och snorkla och simma och dom som ville ligga på däck och sola fick göra det.. riktigt lyckat! Dessutom var det så bra att vi var så många, för det gjorde att vi fick båda dagarna åka ut själva tillsammans med en dykare istället för att åka med alla andra turister, vi fick på så sätt mycket mer konstruktioner och uppmärksamhet! (klicka för att se bilderna i större format)
 
Här är vi i och snorklar för fullt.. pappa och Emil var dom som snorklade mest första dagen.. jag var inte långt efter, men efter lååång tid i vattnet orkade jag inte längre så jag fick gå upp i båten tyvärr.. det tar på krafterna att vara vattendjur.. plus att jag blev väldigt kall efter en stund! Andra dagen så var även Andreas i lika mycket och vi hade grymt kul i vattnet!
 
Här tvättar han som var med oss rutorna under båten så man såg ut bättre.. såg riktigt kul ut när han låg där under och putsade.. haha
 
Bjuder till sist på två riktigt heta bilder.. haha.. är vi inte snygga?! ;)
 
Vilken underbar upplevelse!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela