Välkommen!

Laddar inför samtalet med narkosen..

Publicerad 2013-03-13 20:47:45 i Att leva med sjukdom / Sjukhusvistelser!

Sitter här halvt död i soffan känns det som.. Andreas har varit iväg och tränat och nu är han och handlar lite..
 
Jag försöker ladda och fundera på vad det är jag ska ta upp i morgon när jag först ska till gyn och prata förberedelser inför operationen och sen till narkosen för att prata.. själva operationen har jag rätt klart för mig hur det kommer att gå till.. men har lite saker jag behöver ta upp med narkosläkaren..
 
Eftersom jag vart med om att inte somnat riktigt vid sövning och därför varit vid medvetandet, men kunde inte förmedla mig eller röra mig när dom satt ner tuben i halsen på mig så har jag alltid lite skräck för att det ska hända igen, så därför säger vi alltid till om att jag ska ha elektroner på huvudet så att dom ser på datorskärm att jag verkligen sover helt av medecinerna! Förra gången jag sa till om det så sa dom dock att dom för det mesta gör det atomatiskt nu för tiden och det står ju i mina journaler, men man kan aldrig vara för tydlig och påminna tycker jag!
 
Måste också ta upp att jag lär behöva lugnande direkt när jag kommer på morgonen för att få bättre sövning och att tabletterna inte hjälper så bra utan att dom får sätta kanyl så fort dom kan.. ju lugnare jag är innan den riktiga paniken kommer, ju lättare blir det vid sövningen såklart!
 
Ska även säga att Andreas ska vara med mig tills jag sover, som mamma alltid brukar vara.. har aldrig varit några som helst problem och Andreas var ju med nästan hela vägen sist också medans dom gav mig lugnande och satte in bedövningspumpen och alla förberedelser, dock när vi rullade in på operation och jag skulle somna så var bara mamma med..
 
Ni kanske tycker jag låter som ett litet barn, som måste ha trygghet med mig osv... men hade ni varit med mig någon gång så hade det varit enklare att förstå..
 
Även min nalle måste såklart följa med.. den har varit med alla mina operationer sedan den första jag gjorde.. fick nallen av Victor när jag tog studenten.. struntar i vem den kommer ifrån för det är nallen som är det speciella! Min egna operationsnalle har det blivit <3
 
Har också ett proslinsägg som jag alltid har med mig vid operationer, denna har jag fått av Yvonne när jag skulle genomgå mina operationer, för det är livets ägg och visar på att jag ska leva, så det är alltid med det också.. Yvonne är med mig varje operation! Älskade yvonne, vad jag saknar dig ofta!
 
Nehe de är väl det jag ska gå igenom med läkaren imon.. så får vi hoppas dom är snälla vid mig ;)
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma till Eddie & Wilton

Publicerad 2013-03-13 20:59:11

Tycker det inte låter som något konstigt har aldrig sövts men var med när Eddie gjorde det och det var hemskt !!

Svar: Ja, sövning är inget kul moment, men ändå gör jag hellr de än att vara lokalbedövad vid operationer om jag hade fått välja.. men men..
TucciT

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela