Välkommen!

Operation den 11/4

Publicerad 2013-03-08 13:26:00 i Att leva med sjukdom / Sjukhusvistelser!

Jaha då var operationstiden bokad.. det blir den 11/4 alltså typ nästan exakt en månad.. Skönt att jag ringde idag för att fråga hur lång vänte tiden var.. då fick jag ett datum direkt..
 
Hon skulle först läsa mina papper och se hur jag var prioriterad och när hon läst det så sa hon att det ska göras så fort som möjligt, men man får inte ha mens.. så jag sa att jag brukar ha det runt den 20de nånting men det är väldigt olika, då sa hon att då får vi tyvärr ta det efter det.. hmm, jag måste varit rätt högt prioriterad då?!
 
Sen skulle jag få telefonnummer osv för att ringa operation dagen innan och få klockslag när operationen ska ske.. men då bröts det och min telefon la av (de har vart strul från o till hela dagen, tyyypiskt!) Men jag ringde upp nu i eftermiddag och fick prata med samma sköterska igen..
 
Hon sa då att hon hade kollat lite mer på mina papper och läst att dom ville att jag skulle träffa narkosläkaren och prata med både dom på gyn och narkos innan operationen.. som hon sa så blir allt lite större med mig eftersom jag har shunt osv..
 
Nästa torsdag ska jag dit blev det bestämt, så först ska jag vara på gyn vid halv ett och sen hos narkosen vid ett.. ska även då få alla papper om operationen och svampar att duscha med på morgonen osv..
 
Jag frågade hur det kom sig att de nu bara en kort tid efter första provtagningen (cellprovet) kunde komma sig att jag hade svåra/grava cellförändringar när det på cellprovet visare lätta och måttliga.. detta kunde vara för att dom tog mer i odlingen denna gången och att vissa celler utvecklar sig snabbt och blir värre medans det tar längre tid för vissa.. Svåra/grava cellförändringar förklarade hon också att det är "förstadiet innan det händer nåt tråkigt".. hon menade alltså cancer..
 
Jag är tacksam att jag gjort cellrovtagningarna som jag ska och att dom hittat detta.. samtidigt som det känns förjävla tråkigt..men som hon sa att nu tar dom bort det och sen behöver man inte oroa sig längre! Men jag har en konstig känsla.. en känsla jag inte kan sätta orden på och som gör mig rädd, en känsla jag slår ifrån mig själv och inte vill veta av.. jag kan verkligen inte förklara den och jag vet inte vad de är som gör det..
 
Men men nu har jag iaf OP-dag och tid inbokad för "förberedelserna inför op".. känns bra.. och att allt blir mer kompilicerat och att jag måste träffa narkos osv fast man inte alltid behöver de inför detta.. jao, de förvånar mig ju inte om man säger så..
 
Är ni förvånade?! Näe jag tänkte väl de ;)
 

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2013-03-09 08:39:53

Det kommer gå jätte bra ska du se vännen. Men jag förstå din oro inför det hela. Och att det har blivit svåra förändringar. Men skönt att dom upptäckte det i tid <3
kram

Svar: Tack vännen, jag hoppas de ska gå bra.. troligen ska jag opereras för första gången utan mamma vid min sida.. lite nervöst, men Andreas är ju stort stöd han också såklart <3
Ja precs, de är skönt att dom upptäck det i tid.. verkligen.. annars vet man ju inte vad de blivit av de senare i livet..

Kram
TucciT

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela