Välkommen!

ortopeden idag!

Publicerad 2013-03-12 09:20:00 i Att leva med sjukdom / Sjukhusvistelser!

Sitter här redo för att åka till sjukhuset... igen... men idag är det ortopeden som gäller.. ska bli spännande och se vad han tycker om foten och hur den utvecklats! Skönt att även få veta hur länge han tror jag kommer att behöva gå sjukskriven och med kryckor..
 
Ska fråga läkaren om vad det är som knakar så otroligt när jag går, det blir bara mer och mer.. först var det ett knak sen har de blivit så varje steg är flera kanakande ljud och det känns som att jag går på stener typ som gör ont..
 
Ska även fråga vad de är som känns och skaver på utsidan av hälen, har jag skor på mig eller har foten mot nåt hårt, tex när jag sitter på golvet så skaver det nåt fruktansvärt och jag kan inte sitta så.. känner man på hälen så är det nåt hårt, så min tanke är om det är brickan i foten som på något sätt lossnat och flyttat på sig.. vilket inte borde kunna hända.. men Andreas har kännt på den och tycker även han det känns väldigt konstigt.. mamma fick känna på det i helgen också och även hon tyckte att det känns som att det är något där innanför som mycket möjligt kan skava.. så vi får se vad läkaren säger om det också!
 
Med min otur så vet man inte vad som kan hända.. men det återstår och se.. Så typiskt också att detta med livmodern ska ställa till det mitt i allt.. det funkar sååå bra att träna i vattnet, visst jag har ooont efteråt, men det är ändå så skönt och jag känner att det gör nytta.. men efter operationen sen så får jag inte bada på minst fyra veckor.. vilket kommer göra att jag tror de kommer stå mer stilla med foten det blir liksom avbrott i rehabiliteringen.. typiskt! Men eftersom det gått från lätta och måttliga till måttliga och svåra förändringar så vågar jag såklart inte skjuta på operationen heller.. så vi får se vad som händer.. ska se vad läkaren säger om detta i dag också.. om han tror att jag kommer behöva ännu längre rehabilitering för det eller vad som händer..
 
Mycket funderingar.. jag vill bara bli bra NU.. NU NU NU, men det tar ju sån jäkla tid och just nu känns det som att allt står stilla och inte blir bättre.. vilket är frustrerande!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela