Välkommen!

Party.. del 1.. utomhus-lekar..

Publicerad 2013-05-24 11:12:00 i Partybilderna du inte vill missa!

För att inte riskera att få en stel och tråkig fest så planerade Andreas och jag in att vi skulle göra något vi inte brukar göra på våra fester.. nämligen att leka lekar och tävla..
 
Vi trodde att vissa skulle ta detta som en rolig grej och andra kanske tycka att vi var lite konstiga och vägra lite grann, det hade vi räknat med.. men inte ett klagomål, visst var det nån (jag säger inga namn Jessica) som gärna ville hoppa över någon gren, men ikke.. det går inte för sej här vettni ;)
 
Vi fick inte bilder på alla lekarna, jag hade stort sjå med att föra protokoll och dom andra lekte och Andreas höll span så inget gick fel.. men en hel del kort blev det iaf..
 
Vi började lite lätt med att spotta grodor utomhus.. vad alla skrattade.. så kul vi hade det :) Här ska Andreas illustrera hur man ska göra.. någon mer än jag som tycker att han ser lite högfärdig ut? ;) haha
 
 
Jonas ville nog hellre vara med på kort än att spotta godis ;)
 
Folket sitter spännt och tittar hur alla gör och väntar på sin egen tur..
 
Mycket spottande blev det.. minns tyvärr inte vem som vann denna leken riktigt? Nån som minns?! Jag har slarvat bort pappret med just dom resultaten märkte jag nyss.. :(
 
Vi hade iaf riktigt tur med vädret och alla var fruktansvärt nöjda och glada!
 
Sen var det dax för alla att få sig ett nummer och välja ett valfritt verktyg.. men dom hade ingen aning om vad dom skulle använda verktyget till..
 
Men det fick dom snart reda på.. nämligen att skala en potatis.. haha vad förvånade alla blev, där stod dom med sina verktyg och kämpade för fullt!
 
 
Här minns jag ju iaf vinnare, på honom och hans verktyg fick vi en väldigt fin bild! Grattis Edson! Riktigt kul, då andreas och jag tvivlade på att ta med detta verktyget för att vi tyckte de var lite väl taskigt att behöva skala potatis med det, men istället så gick han och vann tävlingen.. riktigt duktigt, snabbt gick det också.. han hann till och med skala sin dotters potatis med hennes verktyg också innan dom andra var klara..
 

Sen var det sista leken ute och det var det klassiska att kasta stövel.. där blev det en hel del roliga bilder som vi har skrattat mycket åt.. en hel del kom bakåt istället för frammåt och vissa visade stor talang.. vi börjar med Leo..
 
Stefan..
 
Biljana..
 
Jonas..

 
Edson..
Eriksson..

 
Jonas S..
 
Jessica..
 
Paula..
 
Amaro..
 
Och så avslutar vi med mästarnas mästare på att kasta stövel.. aldrig har jag sett någon kasta så långt, inte heller se någon så förvånad, han trodde verkligen att stöveln kom bakåt och vände sig för att titta.. istället kom den så långt bort så alla tappade hakorna.. helt otroligt, synd vi inte hade måttband, för det skulle vara kul att veta hur många meter han kastade.. det var ju ingen som var ens i närheten av honom.. och han gjorde det inte en gång bara.. utan tre gånger lyckades han så långt.. helt otroligt.. Lilja..
 
Alla stod spännt och tittade när alla tävlade och jag stod med mitt protokoll ;) Min vän denna kvällen.. haha
 
Fin bild tycker jag! Dessa älskade barn!
 
Nöjda och glada traskade vi alla in för att fortsätta leka..
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela