Välkommen!

Frustrerande för många!

Publicerad 2013-10-15 08:08:00 i Att leva med sjukdom / Sjukhusvistelser!

Gomorron! Här är det inte mycket sömn idag.. har varit vaken sen strax efter fyra och inte somnat om.. luftrören och allt är inte vad de borde idag.. svettas som en tok, men känner mig bättre med förkylningen sen igår och det är ju ett plus iaf..
 
Pratade precis med min läkare om intyget på medicinerna då jag inte fått det ännu, han hade inte fattat det som om att vi skulle åka redan imorgon och han hade inte hunnit att skriva det, men sa att han haft hur många patienter som helst att som åkt till Turkiet som inte haft intyg på dessa mediciner som jag har.. så det ska inte vara någon fara.. skulle det vara något så har han iaf gjort en journalanteckning och jag ska be dom rigna honom i såfall..
 
Fick även pencilin utskrivet, det var tydligen inte att rekomendera pencilinen som dom har där nere så fick utskriven en sort som jag får äta i solen.. så bara att åka till apoteket och hämta det när dom öppnar sen.. skönt att jag slapp åka ända till Nybro idag för att han skulle se mig och skriv ut pencillin men detta är ju för att vi ska utomlands och han hörde att jag inte lät alls pigg!
 
Skulle säkert vara frustrerande för många att behöva gå på pencillin när man ska utomlands, inte kunna ligga vid stranden och ta en god paraplydrink.. men mig gör det inget, jag dricker ju sällan alkohol iaf så det gör då inget! I Egypten förra året drack jag ju inte en droppe, så ingen förlust för mig inte, jag tar hellre alla mina mediciner och får må OK istället för att stå över alla värktabletter osv för att få dricka lite. Smaka nåt kan man ju göra om man känner för det men äsch, huvudsaken är att jag får bli frisk och kunna njuta av vår semester!
 
Nu har jag förflyttat mig in till bio-soffan, öppnat fönstret lite, stängt dörren så jag inte blir störd av katterna.. så nu ska jag luta mig tillbaka i halvt liggläge (mkt skönt för lungorna) och försöka somna en liten stund förhoppningsvis.. under tiden kollar jag på SOS Polis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela