Välkommen!

Jag är verkligen inte pigg!

Publicerad 2013-09-25 12:44:00 i Att leva med sjukdom / Sjukhusvistelser!

Fy faaan vad jag mår.. var trött och så hela dagen igår och nös och snörvlade som dagarna innan, men på eftermiddagen kände jag bara att jag måste ut, så jag och Andreas körde ner till mediamarkt och köpte kaffemaskinen som jag fick pressentkort till av både Eriksson och Stefan! Tack, den passade perfekt i vårt kök och vi är super nöjda med den..
 
Jag hade mått konstigt på dagen, svårt att gå vissa stunder för de känns som golvet inte finns där typ, som att jag går på mjukt underlag.. så höll på att ramla här på dagen när jag egentligen skulle gå ut en runda så därför vågade jag inte gå ut själv och det kanske var tur det..
 
När vi kom hem så la jag mig och vi kollade lite på tv och sen spelade Andreas och jag låg kvar och såg på tv.. var helt borta.. kände mig helt vilsen som om att jag sov fast ändå var vaken, gick och höll mig i väggarna vissa stunder för att känna mig tryggare.. Andreas var förståss orolig, jag också..
 
Fick i mig en bit falukorv och en halv matsked potatismos ungefär sen var de bara stopp.. så troligen har jag både lite näringsbrist och vätskebrist.. har jätte svårt för att dricka när jag inte känner mig törstig och därför glömmer jag det..
 
Var riktigt orolig när jag la mig, jag var rädd på nåt vis.. ville inte vara ensam, men jag hade ju Andreas där som höll om mig.. andades jätte konstigt hela kvällen, jätte tungt ena minuten så det verkligen hördes att de var jobbigt sen nästa minut kändes de knappt som jag andades, super konstigt..
 
Har iaf sovit relativt gott inatt, och gick inte upp i sängen idag förens vid elva nästan.. totalt slut, men känner mig ändå mer "riktig" än igår kväll.. har inte lika ont när jag andas heller.. dock har jag inget matsug.. klockan är tjugo i ett och jag har fått i mit några tuggor macka och ett par munnar varm choklad och nåt litet kex.. lite lite vatten till mina tabletter också..
 
Jag måste äta och dricka.. men det är ju sååå svårt när man inte är sugen och jag inte ens orkar ta för mig att hämta nåt att dricka heller.. Jag vill bara ligga eller sitta i soffan.. men har iaf precis fått på mig lite kläder och borstat tänderna iaf.. så det är ju possetivt ;) tihi
 
Att sjukdommar alltid ska sätta sig såhär hårt på mig.. Allt blir ju så mycket värre när en förkylning kommer till kroppen, jag blir tröttare såklart, mattare i kroppen, får ännu mindre matlust  och framförallt så dricker jag inget, får ont i hela kroppen och huvudvärken och astman blir ofantligt mycket sämre.. Varför kan jag inte bara få en vanlig förkylning sen är det bra med det?!
 
Trodde faktiskt att jag bara hade åkt på en förkylning denna gången.. men men.. hoppas på att vara frisk till helgen iaf..
 
Nu har jag hållt på att somna två gånger när jag skrivit detta så ska nog luta mig tillbaka och vila.. vila vila vila, trött på denna vila.. denna förkylning har verkligen tagit kål på mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela