Välkommen!

Mötet...

Publicerad 2013-09-10 14:13:00 i Att leva med sjukdom / Sjukhusvistelser!

Hej Hej.. äntligen lite ro att sätta mig och skriva lite..
 
Igår var jag ju då på möte med min chef, handläggaren på försäkringskassan och personalutvecklaren från kommunen..
 
Det vi kom fram till var väl inprencip att jag ska börja arbetsträna på mitt gamla jobb på måndag.. ska föra "dagbok" efter varje arbetspass om hur jag tycker att det funkar, både med huvudet och med foten.. är det så att jag känner snabbt att det inte riktigt fungerar så ska jag ta kontakt med min chef för då ska jag få testa att jobba på något boende istället och se om det underlättar för mig..
 
Ska även be min läkare om förlängd sjukskrivning till den 18de november, för tills dess vill försäkringskassan att jag ska arbetspröva för att hitta det som passar mig bäst med tider, ställe osv..

Vår utlandsresa var inget problem utan det kommer att räknas in i min rehabilitering eftersom försäkringskassan tror precis som vi andra att denna resan kan göra nytta för mig efter detta tuffa år som jag haft.. så det känns ju skönt det också :)
 
Alla var väldigt förstående på mötet och det kändes verkligen som att dom alla tre ville göra det bästa för mig för jag ska klara av att jobba.. och eftersom alla var så possetiva och verkade vilja hjälpa så tog jag upp detta med mitt huvud att det egentligen inte klarar av arbetet jag idag har men att jag inte vill vara helt sjukskriven, därav så ska vi testa även hur det funkar med just huvudet och inte bara koncentrera oss på foten nu utan nu är det helheten vi ska gå efter för att hitta nåt som passar mig, känns riktigt motiverande detta..
 
Detta kan alltså innebära att jag måste byta arbetsplats.. men det får vi se.. ska ju testa på gamla till att börja med, men som jag känner själv så tror jag det kommer bli att jag får testa boende också..
 
Skickade även mail till min chef sen igår kväll om att jag kom och tänka på att daglig verksamhet kanske vore något för mig.. att inte ha alla medecinska ansvar osv.. får se vad hon svarar angående det!
 
Men jag kände iaf efter mötet att jag var glad och att det kommer att ordna sig, jag blev verkligen motiverad och tycker det ska bli kul att komma igång igen!
 
Jag har ju alltid trott att eftersom jag har sån liten tjänst så går det inte att omplacera mig eller funka för kommunen att jag testar nåt annat ställe.. men tydligen var det helt tvärtom.. kanske kanske kanske om jag har riktig tur så kan jag klara att jobba mina 35%.. vi får se, men det är iaf förhoppningen!
 
Men nu ska jag börja med att arbetsträna 2-2½ timme per pass, tre gånger i veckan och sen succesivt öka tills jag kommer upp i mina 4½ timme 3ggr i veckan.. så från och med måndag så kommer jag att "jobba" måndagar, onsdagar och fredagar som det ser ut nu.. skönt att ha nåt att göra, även om det bara handlar om nån timme :)

Men som sagt, nu ser jag possetivt på detta och jag hoppas verkligen vi kan finna nåt som passar för just mig.. det hade ju varit helt fantastiskt underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela