Välkommen!

Det var massa olika moment..

Publicerad 2014-02-05 17:19:00 i Att leva med sjukdom / Sjukhusvistelser!

Gokväll på er mina läsare :) 
 
Varit på sjukhuset idag, det var dax för hjärnröntgen och shunt-röntgen.. massa olika moment var det, men gick fort med tanke på allt iaf.. så det var verkligen skönt!
 
Fick börja med att göra CT på hjärnan.. åker in och ut i en tunnel med huvudet och blir fast-spänd så man inte ska röra huvudet, men det gick kanon bra och var över på bara någon minut.. sen fick jag gå vidare till ytterliggare ett väntrum för att vänta på en annan rötgen..
 
När jag kom in där fick jag sätta mig och dom började med att ta en bild på huvudet medans jag satt där.. sen styrde dom om lite och tog en längst med halsryggen, sen fick jag lägga mig ner och dom tog en bild till, efter det la dom en typ kudde på min mage som dom sedan la ett band på ungefär och spände åt så hårt det gick och jag klarade, sen tog dom bilder på det sättet också.. så man kan ju säga att jag blivit hel-röntgad idag hehe.. från hjärnan ner till under magen, detta efterom shunten går hela vägen där.. 
 
Hon hittade inte gamla bilder på mig och viste därför inte när shunten börjar svänga över till vänster maghalva på mig.. inte konstigt det inte fanns några gamla bilder då dom aldrig röntgat mig på detta viset förrut, lite konstigt tycker jag eftersom jag haft sånna problem i så många år.. men men, kanske dom förhoppningsvis hittar nåt nu som kan orsaka allt? Jao, jag tror väl knappt det men hoppas måste man alltid :)
 
När jag kom hem så tog jag tag i att dammsuga ordentligt och skura golvet i vardagsrummet och flyttade på precis allt från golvet.. och när jag ändå höll på så tog jag våra andra 80kvm också, upp med precis allt från golven och började.. tog ungefär tre timmar för att jag ville få det riktigt riktigt rent, vilket jag känner nu efteråt att jag inte skulle ha gjort för nu gör det så ont att jag redan för en halvtimme sedan fick ta alla dom starka verktabletterna för att stå ut.. spydde ett par gånger av smärtan.. dah, jävla skit att man inte ska klara av nånting.. men nu är iallafall golven rena och jag har börjat ställa tillbaka lite saker, resten får stå som det gör så får jag fortsätta senare i veckan..skönt att få rent iallfall och få bort massa katthår som gömmer sig i varende litet hörn och bakom varende liten sak.. har hållt på nästan i ett sen jag kom hem vid halv tolv :O
 
Tabletterna börjar värka så vi får väl se om jag klarar av lite bowling ikväll.. blir ju lätt dåsig och så av tabletterna så vi får väl se, men de viktigaste är att jag slipper ligga på toa och spy pgs smärtan.. då går jag hellre i min egna värld och är lite trött.. det är jag ju altid iaf ;) 
 
Nu kommer snart Andreas hem från jobbet och vi ska fika med lite macka innan vi åker iväg.. ska helst hinna fixa de sista på Erikssons pressent innan bowlingen också, resten har jag gjort idag och det blir sååå fint :D Hoppas han blir glad.. han fyller ju "gubbe" i morgon ;)
 
Ha en fin kväll!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela